اینستاگرام از پلتفرم ویدیوهای طولانی IGTV رونمایی کرد؛ رقیب قدرتمند یوتوب

تقریبا از یکی دو هفته پیش، زمزمه هایی از افزایش محدودیت وقتی ویدیوهای اینستاگرام در رسانه ها به گوش می رسید که در آخر دیشب به وسیله گردانندگان این شبکه اجتماعی تأیید شد. کوین سیستروم، مدیر عامل اینستاگرام دیشب به طور رسمی از IGTV رونمایی کرد؛ پلتفرمی جدید واسه میزبانی ویدیو که کاربران می تونن در اون ویدیوهایی تا سقف یه ساعت به اشتراک بذارن.

این پلتفرم به عنوان یه تیکه از تب اکسپلور اینستاگرام شروع به فعالیت کرده و به زودی اپلیکیشن جداگونه iOS و اندروید هم واسه اون منتشر می شه. اما دسترسی به IGTV هنوز واسه همه ممکن نیس، و اینستاگرام اعلام کرده که کم کم اونو واسه کلیه کاربرانش از سراسر دنیا منتشر می کنه.

در تصویر گیف پایین می تونین نمایی از چگونگی ورود به بخش IGTV رو در آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام ببینین:

به گزارش تک کرانچ، مدیران این شبکه اجتماعی تموم هفته گذشته رو مشغول گفتگو با تولیدکنندگان محتوای آنلاین بودن تا اونا رو واسه ساخت و منتشر کردن ویدیوهای طولانی روی این پلتفرم جدید تشویق کنن.

حریف اصلی IGTV یوتوب میشه

در همین رابطه انگار اینستاگرام خیلی روی استودیوهای تلویزیونی یا ناشران قدیمی و کارکشته حساب باز نکرده بلکه عوضش چشم امید خود رو به سلبریتیایی دوخته که از راه موبایل به معروفیت رسیدن. در واقع اینستاگرام توقع داره که این افراد با تکیه بر ذوق و سلیقه خود و مخاطبین پرشماری که دارن، استانداردهای IGTV رو رقم بزنن.

مت ناوارا، مدیر قبلی شبکه های اجتماعی سایت The Next Web شب گذشته و قبل از رونمایی رسمی اسکرین شاتی در توییتر منتشر کرد که خیلی از خصوصیات IGTV رو معلوم می کرد. این تصویر رو می تونین در ادامه ببینین:

همونطور که در توضیحات عکس پیداست، ویدیوهای IGTV می تونن از ۱۵ ثانیه تا ۶۰ دقیقه باشن و همه در کادر عمودی بارگذاری می شن. نسبت تصویر در این ویدیوها ۹:۱۶ بوده و در آخر میشه فایلایی با حجم ۳٫۶ گیگابایت در این پلتفرم بارگذاری کرد. هم اینکه اینستاگرام در این بخش از ویدیوهایی با بیشترین حد رزولوشن ۴K پشتیبانی می کنه.

ویدیوهای IGTV قرار نیس که با نت فلیکس یا شبکه HBO رقابت کنن، بلکه حریف اصلی یوتوب میشه. هم اینکه به گفته تک کرانچ سازندگان محتوا می تونن در ویدیوهای IGTV به منابع و سایتای دیگه هم لینک بدن و از اون به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده کنن. انگار امکان درآمدزایی مستقیم تولیدکنندگان محتوا از IGTV هم جزو برنامه های اینستاگرام باشه که جزئیاتی در مورد چگونگی این کار در دسترس نیس.

IGTV از ویدیوهایی با رزولوشن ۴K پشتیبانی می کنه

طبق آخرین آمار، اینستاگرام تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ پذیرای بیشتر از ۸۰۰ میلیون کاربر بوده و الان و همزمان با رونمایی از IGTV این مقدار به مرز ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده. به خاطر همین IGTV می تونه به پلتفرم خوبی واسه دیده شدن و کسب معروفیت تولیدکنندگان محتوا تبدیل شه که می تونن در آینده از اون درآمدزایی هم داشته باشن.

در هر صورت باید منتظر موند و دید که رقابت IGTV با یوتوب در ادامه چیجوری پیش میره. یوتوب در زمونه ای طراحی شده که هنوز تماشای ویدیوهای عمودی در تلفنای هوشمند گسترده نشده بود و بخش بزرگ محتوای اون به صورت افقی واسه کاربران به نمایش در می اومد. پس بازخوردهای کاربران از تماشای ویدیوهای طولانی در حالت عمودی می تونه موضوع بسیار جالبی باشه.

به روزرسانی: در صورت ظاهر نشدن آیکن IGTV در بخش اکسپلور، می تونین اپلیکیشن جداگونه اونو واسه iOS و اندروید دریافت کنین.

IGTV

  • IGTV
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: .Instagram, Inc
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۱۴۰ / ۳۰ مگابایت

دانلود

Author: edame

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *