بازیای مقابله ای همیشه ایده خوبی واسه وقت گذرانی و کری خوانی دوستانه هستن؛ اما همین وقت گذرانیای دور همی هم می تونه موجبات نزاعای دوستانه شه، به خصوص وقتی که بتونین دوست خود رو شکست بدین و احساس قدرت کنین و رجز خوانی رو به بالاترین درجه برسونین.

حال تصور کنین که کاراکتری رو انتخاب کنین که به حرکات کشنده و در عین حال آسون واسه اجرا مجهز باشه. در این صورت نه فقط روی اعصاب حریفتان راه خواهید رفت، بلکه اونو به مرز جنون خواهید کشید و به احتمال زیاد صدمات مالی از جمله پرت کردن دسته رو تماشاگر هستین.

بدیش اینه یا حالا خوبیش اینه در تموم بازیای سبک مقابله ای اینجور کاراکترا و یا فنونی هست که در ادامه به معرفی اونا می پردازیم.

The Tekken-Eddy Gordo

مطمئنا هممون با این پدیده مواجه شده ایم که پس از ماه ها تمرین با یکی از کاراکترای سری تکن و تسلط روی حرکات و فنونش تو یه بازی یه طرفه، بازنده مقابله ای شدیم که فرد مقابل تنها یه تازه کار بوده. مطمئنا کاراکتر انتخابی فرد تازه کار داستان، ادی گوردو بوده.

ادی استاد سبک کاپوئراست؛ هنر رزمی ای ترکیبی که تشکیل شده از حرکات موزون محلی برزیلی و جنب و جوش  بسیار بالا، به همراه ضربات کشنده سبک رزمی جوجیتسوه.

واسه به کار گیری این فنون در بازی به وسیله ادی کار سختی پیش رو ندارین، کافیه انگشتان خود رو روی دکمه های مشت و لگد قرار داده و به صورت شانسی اونا رو بفشارید. پس از این تماشاگر هستین که ادی چیجوری با حرکات غیر قابل پیش بینی حریف رو بین زمین و هوا آویزون نگه داشته و با ضربات پشت سر هم به خدمتش می رسه.

پس از چند سال حضور در نسخه های جور واجور سری بازیای تکن، ادی گوردو نه فقط در دنیای این بازی، بلکه در میان همه بازیای ویدیویی به یکی از تازه کار پسند ترین کاراکترا مشهور شده.

پس اگه می خواین برچسب تازه کار و یا حتی متقلب بهتون گفته نشه، تا جای ممکن از انتخاب ادی در بازی دوری کنین. و صد البته هر گاه در برابر اون شکست خوردید، به خود یادآوری کنین که چیزی از ارزشاتون کم نشده!

Street Fighter-Shoryuken

سری استریت فایتر در همه نسخه های خود تلاش داشته تا نوآوری رو حفظ کنه و در هر شماره قابلیتای جدیدی رو عرضه کنه. اما در دل همه این تغییرات چند فن وجود دارن که از قانون پایستگی استفاده میکردن و هیچ وقت از قدرتشون کاسته نشده و از هر شماره به شماره دیگری کوچ کردن.

تقریبا تموم طرفداران سری استریت فایتر اونا رو می شناسن و حتی چشم بسته می تونن اونا رو به اجرا درآورند. از جمله این فنون میشه به هادوکن (توپ آتشین)، تاتسوکامی (لگد چرخشی)، و در آخر خطرناک ترین اونا شوریکن یا همون آپرکات معروف ریو نام برد. به کار گیری این فن زیاد کار سختی نیس و میشه اونو به صورت تکراری و پشت سر هم اجرا و یا به قولی اسپم کرد، ولی همین یه فن می تونه مقابله رو واسه حریف به جهنم تبدیل کنه.

در اولین قدم به حریف نزدیک میشین و شروع به اجرای فن می کنین؛ اگه حریف تلاش کنه به شما بچسبد، آپرکات صورتش رو نوازش می کنه. اگه از دور بدود و به سمت شما تکل بره؟ یه لحظه غفلت و باز آپرکات بعدی رو دریاف می کنه. سر جای خودش بایستد و به طراحی نقشه جدیدی واسه حمله فکر کنه؟ بازم آپرکات.

اسپم کردن شوریکن یه راه راحت واسه همه مبارزات سخته که این موضوع مورد توجه بازیکنان بخش مولتی پلیر بازی هم هست که باعث می شه پس از چند راند سر و کله زدن با اون، تنها راه پیش روی شما تسلیم شدن باشه.

Injustice-Green Lantern

در بازی ای که بیشتر از ضربات تن به تن، به استفاده درست از قدرتای شخصیتا متکیه؛ وجود کاراکتری که قدرتای مخصوصش کمی قوی تر از باقی کاراکترا باشه می تونه بالانس مبارزات رو به هم بزنه.

این موضوع به طور کامل در مورد کاراکتر گرین لنترن در دنیای اینجاستیس صدق می کنه. قدرتش به سه بخش نزدیک زن، دور زن و دفاعی تقسیم می شن که هر کدوم از اونا نه فقط واسه به اجرا درآمدن به فرصت کمی نیاز دارن، بلکه بسیار راحت اجرا می شن.

در کنار تموم این نکات باید این رو هم روش زوم کرد که قدرتای هجومی گرین لنترن در کنار درصد آسیب بالا دارای ویژگی بیهوش کردن لحظه ای حریف رو هم به همراه دارن. همین نکته باعث می شه تا دست شما واسه اجرای حرکت بعدی باز باشه و فرصت حمله دوباره رو در حالی که حریف زمین گیر شده داشته باشین.

قدرتای دفاعی اونم توانایی بازدارندگی فوق العاده ای دارن و میشه گفت بیشتر از ۹۰ درصد ضربات و فنون حریفان رو خنثی می کنه. در کل گرین لنترن پکیج کاملی واسه یه پیروزی آسون در بازی رو بهتون میده.

Soul Calibur-Astaroth

وقتی که صحبت از کاراکترای روی اعصاب می شه ناخودآگاه آستاروث، غول تبر به دست سری سول کلیبر به یاد میاد.

چرخش تبر آستاروث یه فن دو بخشیه که فقط با زدن دو دکمه قابل اجراست. در مرحله اول اون تبرش رو از زیر شکم حریف به بالا میکشه که باعث می شه اون در میان زمین و هوا آویزون بمونه، در مرحله بعد با ضربه ای اونو به زمین می کوبد تا در کنار آسیب زدن اونو از حرکت بی اندازد.

حال این معجون مرگبار رو با زمینایی با سطح کوچیک ترکیب کنین تا یکی از غیر قابل مهارترین فنای تاریخ سبک مقابله ای رو بوجود بی بیارین. به دلیل برد اسلحه آستاروث فرار کردن از اون در زمینای کوچیک تقریبا غیر ممکنه و حتی اگه بتونین از ضربهش جون سالم به در ببرین به احتمال زیاد از رینگ مقابله به بیرون پرتاب میشین.

Super Smash Bros.-Combos

کاراکترایی مثل ادی و یا آستاروث رو تصور کنین، حال اونا رو با لباسایی خوشحال و رنگی در بستری طنز در نظر بگیرین؛ شادباش می گیم شما به معجون سوپر اسمش بروز رسیدید!

در این بازی که بیشتر شخصیتای معروف دنیای نینتندو هستن، هستن کاراکترهایی که با ضربات زنجیره ای یا همون کمبوای بی توقف شما رو به حال جنون برسانند. مثلا کینگ دِدِده از بازی کربی.

ددده در کنار اسم عجیبش فنون عجیبی هم در چنته داره که باعث می شن شما به جز ناظر بودن شکستتان، نتونین کاری انجام بدین. اون با چکشش و یه فن دو بخشی جوری شکست ناپذیر جلوه می کنه که واسه لحظه ای تموم زیباییای دنیای نینتندو رو فراموش میکنین و به زمین و زمان نفرین می فرستید.

فن اون تشکیل شده از دو ضربه س که در حرکت اول شما رو به سمت خودش میکشونه و در مرحله دوم با چکشش به خدمتتان می رسه. همین توانایی به جلو کشیدنش موجب می شه اون بتونه این حرکت رو بی توقف بکنه که در آخر باعث آسیب صد در صدی و حذف شما از مسابقه در مدت زمان ناچیزی می شه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *