کسب بهترین نتیجه از کمپین بازاریابی پیامکی

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ امروزه مصرف کنندگان همه دارای گوشی موبایل هستن. اونا در بین حرکت، شکلای جور واجور اس ام اسا رو دریافت و ارسال می کنن. شمام می تونین از این رسانه واسه بالا بردن فروش خود استفاده کرده یا رابطه خود با مشتریان رو بهتر کرده و شخصی تر کنین. اینطوری، اس ام اس به شما کمک می کنه که انتظارات کاربران خود رو به وسیلۀ گوشی موبایل برآورده کنین.

در این مقاله، یه سری از بهترین راهکارهای پیامکی رو ارائه می دیم تا بتونین بیشترین بازدهی رو از بازاریابی پیامکی خود بدست بیارین. این اصول اولیه به شما کمک می کنه تا یه برنامۀ تبلیغاتی مناسب داشته باشین و خیلی راحت با مشتریان موبایل خود یه رابطه درست و پایدار داشته باشین.

اس ام اس، اگه به شکل درست استفاده شه و محتویات اون در رابطه و با ارزش باشن، می تونه به شما کمک کنه تا:

  • مشتریان جدیدی رو از راه گوشی موبایل بدست بیارین.
  • اندازه فروش رو با ارائه پیشنهادات جور واجور زیاد کنین.
  • با یه مکالمۀ پیامکی، وفاداری مشتری رو به دست بیارین.
  • به مشتریان جدید خود، اس ام اس خوشامدگوئی بفرستید.
  • و …

در بازاریابی پیامکی، تموم اس ام اساتون باید شامل اطلاعات به درد بخور یا پیشنهادات سودبخشی واسه مشتری باشن – نه اینکه فقط واسه اون ایجاد مزاحمت کنن. اینجا چندین نکته رو میاریم که در رسیدن به اهداف بازاریابی پیامکی به شما کمک می کنن:

اس ام اس شما باید مهم باشه

تلاش کنین به مشتریان پیامکی خود اطلاعات به درد بخور و پیشنهادات انحصاری ارائه بدین. اگه مطلب یا پیشنهادی رو در جای دیگری گفتین، ً از عنوان اون در متن اس ام اس خود دوری کنین. مشتری همیشه گوشی موبایل رو با خود حمل می کنه و در نتیجه اس ام اس واسه اون یه وسیله بسیار شخصیه. اگه می خواین وارد دایرۀ پیامکی اون شید، باید چیز با ارزشی رو ارائه بدین.

نوع تعامل خود رو بررسی کنین

شما مطمئنا می دونین به عنوان بازاریاب به دنبال چه هستین. اما باید یه قدم به عقب وردارین و این رو هم در نظر بگیرین که خواستۀ مشتریان از برند شما چیه. اونا دوست دارن چیجوری اس ام اس ایی رو دریافت کنن؟ چه اطلاعات مفیدی می تونین در اختیار اونا بذارین؟ چیجوری می تونین راحت ترین راه ممکن رو پیش روی اونا بذارین؟ اس ام اس شما واسه مشتری اهمیتی داره و در زمان مشتریان صرفه جوئی می شه؟ مشتری اینطوری بیشتر درگیر می شه؟ با بازاریابی پیامکی در هزینهاتون صرفه جوئی می شه؟ آگاهی و علاقه به محصول شما زیاد می شه؟

واسه مشتری مزاحمت ایجاد نکنین

اس ام اسای تبلیغاتی رو بعد از ساعت ۹ شب، یا قبل از ساعت ۱۰ صبح ارسال نکنین. اینطوری واسه کسائی که زود می خوابن یا دیر از خواب بیدار می شن هیچ مزاحمتی ایجاد نمی کنین. اس ام اس رو در وقتی بفرستین که مطمئن باشین بیشترین بازدهی رو داره و یه تعامل مناسب با مشتری ایجاد می شه.

مشترکان پیامکی خود رو بدست بیارین

بهتره تبلیغات پیامکی خود رو به صورت اشتراکی پیاده کنین. این یعنی یه لیست از شمارۀ مشترکانی رو جمع آوری کنین. آدمایی که خود داوطلبانه به برنامۀ تبلیغاتی شما پیوسته ان و به شما اجازۀ فرستادن اس ام اس رو دادن. اینطوری همیشه اطمینان دارین که مخاطبان به دریافت اس ام اساتون علاقه داشته و از محتویات اونا استفاده می کنن.

آزمایش اس ام اس

بعد از فرستان، یافته ها رو آزمایش کرده و بازدهی اس ام اس خود رو سبک سنگین کنین. اینطوری می تونین بازاریابی پیامکی خود رو کم کم بهتر کرده و مشخص کنین که چیجوری بهترین نتیجه رو می گیرین. تلاش کنین بهترین زمان ارسال، مناسب ترین متنا و پیشنهادات، بهترین فاصلۀ بین ارسالا و … رو با آزمایش یافته های مشخص کنین.

نتیجه گیری

بازاریابی پیامکی، واسه ایجاد رابطه با مشتریان فعلی و جدید، کارائی بیشتری نسبت به بقیه روشای ارتباطی داره. کاربران هر روز بیشتر و بیشتر از موبایل خود توقع دارن و از شمام میخوان متناسب با فضای موبایل به اونا خدمت رسانی کنین. روش طبیعی و مطمئن واسه رفع نیاز این مشتریان پیامکه. اس ام اس تنها فناوری استاندارد، دقیق و مطمئن موبایله که واسه هر کاربر و هر نوع گوشی همراه کاربرد داره.

توجه کنین که ارائه تبلیغات پیامکی نیاز به یه بررسی دقیق داره و بزرگترین پیشنهاد ما به شما اینه که تا جای ممکن اس ام اسای کوتاه، به درد بخور و در رابطه به کار خود رو واسه مشتریان بفرستین. بدین منظور باید جواب چند سوال رو مشخص کنین. مخاطبان شما چه کسائی هستن؟ محتویات اس ام اساتون چی باشه؟ چه وقتی اس ام اس خود رو ارسال کنین؟ و البته، به دنبال چه نتیجه ای هستین؟

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی