بازاریابی توریسم و ۱۱ ایده خلاقانه واسه جذب گردشگران 

بازاریابی توریسم و ۱۱ ایده خلاقانه واسه جذب گردشگران

این روزها علاقه مردم به توریسم و گردشگری و دیدن جاهای تازه هر روز بیشتر از گذشته می شه. این استقبال و توجه باعث شده صنعت توریسم به صنعتی پررونق و رقابتی در دنیا تبدیل شه. الان سایتا و شرکتای خیلی در این صنعت شروع به فعالیت کردن، پس رقیبان زیادی در این کار دارین. اگه می خواید در این صنعت باقی بمونین، باید مخاطبان زیادی رو به خود جذب کنین. واسه این کار بیشتر از هر چیز به راه حل بازاریابی توریسم نیاز دارین تا به شما کمک کنه کسب وکار خود رو خوب به بقیه معرفی کنین. در این مطلب برایتون از بازاریابی توریسم و روشایی فوق العاده واسه کسب درآمد از این صنعت گفتیم.

 

بازاریابی توریسم

سایتای زیادی روش ها و پیشنهادایی واسه بهبود روشای هدفمند بازاریابی توریسم ارائه می کنن. اما خیلی از این نکات و پیشنهادا، خسته کننده و تکراریه. چرا از روشای دیگری استفاده نمی کنین؟ خیلی از کسب وکارهای موفق در صنعت توریسم و گردشگری، روشای بازاریابی جالب و خلاقانه خود رو به کار می برن که مفیدتر و مؤثرتر از مواردیه که در سایتای مختلف پیدا کرده این.

اینجا ۱۱ روش خلاقانه واسه بازاریابی توریسم رو توضیح میدیم. کم کم و با تمرین زیاد، در این کار مهارت کافی پیدا می کنین و شاید روشای خلاقانه تری هم پیدا کنین.

۱. تنظیم طرحی واسه بازاریابی توریسم

تنظیم طرح بازاریابی، ایده ای خلاقانه نیس اما از اونجا که پایه و پایه دیگر فعالیتای بازاریابی رو تشکیل می ده، اونو به عنوان مورد اول آوردیم. نداشتن طرح و برنامه بازاریابی مثل اینه که در تاریکی با چشمان بسته رانندگی کنین.

طرح بازاریابی به شما در رسیدن به اهداف و مدیریت فعالیتا کمک می کنه. یک راه حل بازاریابی خوب باید به نحوی برنامه ریزی شه که با هر تغییر خیلی آسون به روز شه.

۲. با کسائی کار کنین که در بین مردم نفوذ دارن

یکی از روشای محبوب و البته مؤثر در بازاریابی، کار با افرادیه که در بین مردم نفوذ زیادی دارن. این افراد در فضای آنلاین، تعداد زیادی دنبال کننده دارن. وبلاگ نویسان، کسائی که در یوتیوب ویدئو به اشتراک می ذارن و افراد فعال در اینستاگرام در این دسته قرار می گیرن. خیلی از این افراد بین دنبال کنندگان خود محبوب هستن و با مخاطبان زیادی رفت و امد برقرار می کنن. مخاطبان اونا محتوایی رو که این افراد تولید می کنن دوست دارن. بعضی از اونا رو که با صنعت شما در ارتباطند پیدا کنین و با اونا قرارداد ببندید. این معامله برد-برده. شما به اونا کمک می کنین درباره موضوع جدیدی به تولید محتوا بدن و اونا هم به شما در معرفی کسب وکارتان به مخاطب کمک می کنن.

مثلا، می تونین از کسی که در یوتیوب کانال اشتراک ویدئو داره بخواهید ویدئویی کوتاه از هتل شما به اشتراک بزاره و عوضش چند شب اقامت در هتل تون و امکان استفاده از تموم وسایل رفاهی رو به اون پیشنهاد کنین. اگه جزئیات دقیق تری می خواید، از یک وبلاگ نویس بخواهید از هتل تون بازدید کنه و حتی اقامت کوتاهی در اونجا داشته باشه تا بتونه همه چیز رو از نزدیک ببینه و درباره اون بنویسد.

کسی رو پیدا کنین که محتوای مربوط با کسب وکارتان تولید کنه و با مخاطبان خود به اشتراک بزاره. مخاطبان اون از این راه با هتل شما آشنا می شن. این کار در این سطح برایتون هزینه زیادی نداره. اما اگه بخواهید با افراد تأثیرگذار و پرنفوذتری کار کنین، شاید باید بیشتر هزینه کنین. البته این کار ارزشش رو داره، چون این افراد معمولا با وسعت ی وسیع تری از مخاطبان سروکار دارن.

مطلب مرتبط :   با قوی ترین خودرو در بازار فعلی ایران آشنا شید

۳. درباره منطقه ای که به گردشگران پیشنهاد می کنین، اطلاعات بیشتری ارائه بدین

گردشگران، عنصر لازم صنعت توریسم هستن. پس بازاریابی توریسم باید بر خواستها و نیازای اونا متمرکز باشه.

بیشتر اونا منطقه ای رو که به اونا معرفی می کنین خوب محل زندگی خودشون نمی شناسند و پس به دنبال یک راهنمای سرگرم کننده و آموزنده هستن.

راهنما باید طوری باشه که گردشگران خیلی آسون بتونن اونو بخونن و بفهمن، پس بهتره سطح مطالب رو بر این پایه تنظیم کنین چون کلا، تعداد کمی از مردم کلمه به کلمه اونو می خونن. راهنما باید دارای مطالبی درباره جایای دیدنی، سرگرمیای جالب و اطلاعات مهم دیگری درباره مقصد باشه.

۴. جایگاه مخصوص بحث و بررسی در فیسبوک بسازین

معمولا گردشگران سوالای زیادی درباره مقصد سفرشون دارن. باید محلی واسه طرح سوال و پاسخگویی بسازین. گروه های بحث و گفت وگوی فیسبوکی واسه این کار خیلی عالیه. بعضی از کسب وکارها مثل همین کار رو به خاطر بررسی و مدیریت شکایات مشتری انجام میدن. تنها فرق در اینجاست که در مورد کار شما، شکایتی وجود نداره و فقط باید به سرعت به سوالای مخاطب جوابای دقیق بدین.

بعضی از این سوالا به شکل زیر هستن:

  • چه نوع فعالیتایی رو واسه زن و شوهرا پیشنهاد می کنین؟
  • در شهر، هتلی هست که به سگ یا حیوانات خونگی دیگر اجازه ورود بده؟
  • خیلی آسون میشه از وسایل نقلیه ی عمومی واسه رفت وآمد استفاده کرد؟

بیشتر سوالایی که مطرح می شن آسون هستن. جواب انگار به این سؤالات، باعث جلب اعتماد مخاطبان می شه و این اعتماد خیلی ارزشمنده.

مثل این کار رو می تونین در توییتر یا اینستاگرام هم انجام بدین. (قبل از اون پیشنهاد می کنیم راهنمای استفاده از اینستاگرام واسه کسب وکارها رو بخونین.)

۵. ویدئوهایی جذاب درباره منطقه مورد نظر درست کنین

ویدئوها در زمانی خیلی کوتاه حجم زیادی از اطلاعات رو منتقل می کنن و روش خیلی مناسبی واسه معرفی شما و فعالیت هاتون هستن. البته قرار نیس ویدئویی درست کنین که تموم جزئیات کسب وکارتان رو نشون بده. این ویدئو فقط باید مثل راهنمای اطلاعاتی منطقه دلخواه بکنه و به طور خلاصه اطلاعاتی راجبه مقصد به مخاطبان ارائه بده. این ویدئوها رو در سایت تون و رسانه های اجتماعی به اشتراک بذارین. فیسبوک یکی از بهترین محیطا واسه تبلیغ اینجور ویدئوهاییه.

۶. چالشی ترتیب بدین که در افراد انگیزه و علاقه بسازه

رقابتا یکی از قوی ترین وسایل ایجاد انگیزه در مخاطب هستن. مردم دوست دارن در این رقابتا شرکت کنن و نتایج اونا رو در شبکه های ارتباطی شون با بقیه به اشتراک بذارن.

وقتی دوستان، دنبال کنندگان و مخاطبان تون رو به رقابت دعوت می کنین، یعنی از اونا می خواید کار مشخصی رو در مدت زمان تعیین شده بکنن.

چالشی سرگرم کننده درست کنین که به کسب وکارتان رابطه داشته باشه و از مشتریان فعلی تون بخواهید اونو در رسانه های اجتماعی نشر دن.

مثلا، می تونین از دنبال کنندگان صفحه فیسبوک تون بخواهید تجربیات سفرشون به منطقه شما رو با بقیه به اشتراک بذارن. می تونین از اونا بخواهید به مدت یک هفته، هر روز این کار رو بکنن. واسه مهیج تر شدن برنامه، یکی از اونا رو به عنوان برنده انتخاب کنین و یک سفر رایگان به عنوان جایزه در نظر بگیرین.

افراد معمولا از اشتراک این رقابتا و تولید محتوا واسه اون لذت می برن. این کار واسه شما امتیازات زیادی داره.

۷. محتوای تولیدی کاربران رو جمع آوری کنین

رقابتایی که در بالا به اونا اشاره کردیم، باعث می شه کاربران به تولید محتوا بدن. مردم دوست دارن از تجربیات واقعی بقیه درباره استفاده از یک برند یا سفر به یک منطقه خبر داشته باشن. معمولا به این شکل به یک برند یا کسب وکار اعتماد می کنن.

مطلب مرتبط :   مسئولیت‌پذیری چگونه در فرزندان شکل می‌گیرد؟

ایجاد این نوع رقابتا یه جور نوآوری و خلاقیته و می تونه در بهبود و رشد کار و کاسبی شما مؤثر باشه. با این حال، واسه اینکه کاربراتون برندتون رو تبلیغ کنن، احتیاجی نیس حتما رقابت برگزار کنین. معمولا کاربران خود عاشق این هستن که تجربیات شون رو از هر طریقی با بقیه به اشتراک بذارن.

اگه بعضی از مخاطبان تون عکس یا ویدئویی درباره شما و کسب وکارتان در یوتیوب یا اینستاگرام به اشتراک گذاشته ان و از تجربیات شون گفتن، از اونا اجازه بگیرین تا اون مطلب رو با اشاره نام و حساب کاربری (از راه تگ کردن یا وسایل مثل) در شبکه های خودتون هم به نمایش بذارین.

۸. ویژگی منحصربه فرد کسب وکارتان رو نشون بدین

هر کسب وکاری یک ویژگی ویژه داره که اونو از بقیه جدا می سازه. این ویژگی هر چیزی می تونه باشه؛ مثلا اگه کارکنان شما به شکل ی خاصی سینی نوشیدنی رو روی سه انگشت حمل می کنن و روی میز میارن، یا روش منحصربه فردی واسه خوشامدگویی به مهمانان به کار می برن، این ویژگی رو اشاره کنین.

۹. بازاریابی تون رو بر چیزی که ارائه میدید، متمرکز کنین

یکی از مهم ترین بخشای هر طرح بازاریابی توریسم اینه که بدونین دقیقا در حال ارائه چه چیزی هستین. از اونجا که این صنعت خیلی رقابتیه، اگه بر راه و روش خود تمرکز نکنین همه سعی هاتون از بین میره.

مخاطبان هدف رو مشخص کنین. کدوم دسته از آدما مخاطب هدف شمان؟ خونوادها، زوجایی که تازه ازدواج کردن، سالمندان یا کوهنوردان؟ میدونید از کجا باید شروع کنین؟

مثلا، اگه شرکت شما در منطقه ای خاص و معروف که به خاطر موج سواری مشهوره به مسافران اقامتگاه اجاره می ده و مشتریان عادی اون خونوادها هستن، اول خونوادهایی رو هدف بذارین که به موج سواری علاقه مند باشن. هر چه بیشتر درباره شکلای مختلف مشتریان خود اطلاعات داشته باشین، بهتر می تونین مخاطبان هدف رو مشخص کنین.

اگه شرکت تون مخصوص اجاره ی محل اقامت به زوج هاست، بهترین کار هدف قرار دادن خانوما در شبکه های اجتماعی تونه. اونا رو مخاطب بذارین و بگید که چرا منطقه دلخواه واسه برگزاری یک ماه عسل خاص یا شامی عاشقونه در مکانی قشنگ عالیه.

۱۰. از تواناییای گوشی موبایل بیشتر بهره بگیرین

خیلی از مردم پیاما رو به تماس تلفنی ترجیح میدن. مؤثرترین بازاریابی از راه گوشی موبایل صورت میگیره. یک حساب کاربری درایجاد کنین و همیشه عکسای کسب وکارتان رو در اون بذارین. عکسا پیام شما رو بهتر منتقل می کنن. چشم اندازی منحصربه فرد از شهرتون به اشتراک بذارین که بقیه اونو منتشر نکرده باشن. مثل یک تور مسافرتی مجازی اونا رو از راه عکسا هدایت کنین و مقصد رو نشون شون بدین.

۱۱. چیزای جدید در منطقه رو برجسته تر نشون بدین

یکی از بهترین روشای پیشی گرفتن از رقبا، برجسته سازی چیزای جدید و هیجان انگیز در منطقه ایه که به مخاطبان معرفی می کنین. درباره رویدادها و اتفاقات منحصربه فردی که در منطقه تون رخ می ده اطلاعات به روز در اختیار مخاطب بذارین.

خود رو به جای مخاطبان بذارین. اگه واسه اولین بار به جایی سفر می کردین، چه چیزایی توجه تون رو جلب می کرد یا برایتون هیجان انگیز بود؟ سعی کنین همون موارد رو به مخاطبان تون معرفی کنین.



فروش خود رو در هر شرایطی افزایش بدین