بازاریابی دیجیتال امروزه به یه باید واسه همه تجارتایی که میخوان در دنیای دیجیتال راه داشته باشن و بتونن در اینترنت مشتریائی واسه تجارت خود جذب کنن، مبدل شده. در گذشته تجارتای جور واجور از روشای سنتی بازاریابی واسه بهبود تجارت خود استفاده می کردن مثلا از تبلیغات در رسانه های عمومی و یا نصب بنر در بزرگراه ها و پخش تراکت و … استفاده می کردن، که امروزه با پیشرفت علم و همه گیر شدن اینترنت دیگه روشای سنتی که بازدهی کم و هم اینکه هزینه های زیادی داشتن نمی تونن در میدون بازاریابی به درد بخور باشن و دیجیتال مارکتینگ جای همه اونا رو گرفته چون علی رقم کم هزینه بودن و پربازده بودن قابل آزمایش و بررسی آماری هم هستش.

خیلی از کاربران بارها از ما سوالاتی درباره ابزارهایی که می تونن در میدون بازاریابی دیجیتال به اونا کمک کنن پرسیده ان. از اونجایی که بازاریابی دیجیتال زمینه ها و اشکال مختلفی داره و فقط به یه شکل خاص از بازاریابی محدود نمی شه، ابزارهایی که واسه بازاریابی دیجیتال وجود دارن هم بسیار جور واجور هستن و هریک می تونن تنها یه جنبه از بازاریابی دیجیتال رو پوشش بدن و اگه شما به دنبال ابزارهایی واسه بهبود بازاریابی دیجیتال خود باشین باید بتونین واسه هر شاخه از بازاریابی دیجیتال خود وسیله مناسبی پیدا کنین. ما در این مقاله می خوایم تعدادی از ابزارای رایگان و به درد بخور در هر کدوم از زمینه های بازاریابی دیجیتال رو به شما معرفی کنیم. پس اگه شما به دنبال پیدا کردن مطلبی کامل واسه معرفی وسایل مناسب واسه همه زمینه های بازاریابی دیجیتال هستین، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشین.

وسیله رایگان بازاریابی دیجیتال واسه بهبود تجارت الکترونیک

سئو (بهینه سازی واسه موتورهای جستجوگر)

Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل یکی از ابزارهاییه که به کار گیری اون واسه صاحبان وب سایتا لازمه و میشه به جربزه گفت که مدیریت سئوی یه سایت بدون داشتن این وسیله غیر ممکنه، این وسیله یه وسیله مجانیه که صاحبان وب سایتا می تونن خیلی راحت سایت خود رو در اون ثبت کنن.

با به کار گیری این وسیله شما می تونین کارکرد و کارایی سایت خود رو مورد آزمایش بذارین، مشکلات سایت خود رو پیدا کنین، محتواهایی که می خواین موتورهای جستجوگر اونا رو کراول کنن در اون ثبت کنین، موبایل فرندلی بودن سایت خود رو آزمایش کنین، عبارات جستجویی که کاربران زیادی رو واسه سایت شما جذب کردن پیدا کنین و بسیاری آمارها و اطلاعات دیگه که دونستن اون واسه صاحبان وب سایتا لازمه رو در اختیار داشته باشین.

مقالات کامل بسیاری درباره کنسول جستجوی گوگل وجود دارن که شما می تونین با به کار گیری اونا چگونگی به کار گیری این وسیله رو بیاموزید.

SEO SiteCheckup

وسیله SEO SiteCheckup یه وسیله آزمایش کارکرد و سلامت وب سایته که می تونه یه برآورد سریع و مو به مو از سلامت سئوی سایت شما در اختیار شما بذاره. این وسیله اندازه موفقیت سایت شما در مورد سئو و یا سلامت سئوی سایت شما رو به صورت یه امتیاز از ۱ تا ۱۰۰ بهتون میده و یه گزارش به شکل یه فایل PDF قابل دانلود از اطلاعات سئوی سایت شما مثل کلیدواژهای به درد بخور و پرترافیک، سئو فرندلی بودن تصاویر، کیفیت لینکای برگشتی و … بهتون میده.

افزونه Yoast SEO واسه وردپرس (Yoast SEO Plugin for WordPress)

Yoast یه افزونه رایگان واسه وردپرسه که به کاربران این امکان رو میده که سئوی سایت خود رو خیلی راحت مدیریت کنن و صفحات وب خود رو بهینه سازی کنن. شما می تونین از این وسیله واسه کاربریای بسیاری مثل تنظیم قالبا، بهینه سازی توضیحات متا و عناوین، به کار گیری کلیدواژهای بهینه، تنظیمات مربوط به لیستینگ شما در گوگل و بسیاری موارد دیگه مورد استفاده بذارین.

Screaming Frog SEO Spider Tool

یکی دیگه از ابزارهایی که می تونه واسه بررسی سئوی یه سایت به شما کمک کنه Screaming Frog SEO Spider Toolه، این وسیله یه اپلیکیشن دسکتاپه که روی سیستم عاملای جور واجور قادر به اجراه. این وسیله می تونه یه سایت رو کراول کنه و در صورت وجود اشتباهات عادی سئو در اون صاحب سایت رو از وجود اونا باخبر کنه. مثلا این وسیله می تونه واسه بررسی زمان جواب دهی، سلامت لینکا و نبود وجود لینکای خراب شده، محتواهای تکراری و … در سایت مورد استفاده قرار بگیره.

Google’s Mobile Friendly and Speed Tool

وسیله Google’s Mobile Friendly and Speed Tool ابزاریه که می تونه به شما کمک کنه که با بقیه وب سایتایی که در مورد کاری شما فعالیت می کنن از دید سئو رقابت کنین. اگه شما بخواین در میدون رقابت با رقبای تجاری خود پیروز شید، یکی از پارامترهای مهمی که باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین باید قبل از هر مورد دیگری به سرعت بارگذاری سایت خود و موبایل فرندلی بودن اون توجه کنین. با در نظر گرفتن اینکه در سال ۲۰۱۶ بیشتر از نصف کاربران اینترنت رو کاربران موبایلی تشکیل می دادن و این روند در سال ۲۰۱۷ افزایش هم داشته، اگه شما بخواین ترافیک سایت خود رو بهتر کنین باید قبل از هر چیز دیگری به موبایل فرندلی بودن سایت خود توجه کنین تا کاربران موبایلی رو جذب کنین علاوه بر این روی کار اومدن الگوریتم Mobilegeddon اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایتا رو زیاد کرده چون روند جریمه شدن وب سایتایی که واسه موبایل بهینه سازی نشده ان توسط این الگوریتم روز به روز در حال زیاد شدنه. حالا خوبیش اینه گوگل با عرضه کردن وسیله Google’s Mobile Friendly and Speed Tool روند بررسی موبایل فرندلی بودن وب سایتا و هم اینکه بررسی سرعت بارگذاری وب سایتا رو واسه صاحبان وب سایتا تسریع و رایگان کرده و این وسیله مشکلاتی که در زمینه های نام برده در سایت وجود داشته باشه رو به صاحبان سایت گوشزد می کنه تا بتونن در اولین فرصت اونا رو برطرف کنن.

بررسی یافته ها در سایت

Google Analytics

به کار گیری وسیله گوگل آنالتیکز هم مانند کنسول جستجوی گوگل واسه صاحبان وب سایتا یه امر لازمه و بهترین نکته در مورد اون اینه که این وسیله درست مثل کنسول جستجوی گوگل یه وسیله به طور کامل مجانیه. وسیله گوگل آنالتیکز اطلاعات بسیار کامل و مفیدی درباره ترافیک سایت، منابع جور واجور ترافیک سایت، اندازه بازدید کاربران از صفحات جور واجور، زمان بازدید کاربران و اطلاعات آماری جور واجور دیگری از سایت رو در اختیار صاحبان وب سایتا قرار میده. واسه یادگیری به کار گیری این وسیله و چگونگی ثبت سایت خود در اون می تونین از مطالب آموزشی زیادی که درباره این وسیله در اینترنت هست استفاده کنین.

Buzzsumo

Buzzsumo یه وسیله بررسی آماری محتوای وب سایته و این وسیله آمار و اطلاعات دقیقی درباره تعداد دفعات اشتراک گذاری مطالب و محتواهای موجود تو یه سایت در شبکه های اجتماعی در اختیار صاحبان سایت قرار میده. با به کار گیری این وسیله صاحبان وب سایتا می تونن مشهور ترین و محبوب ترین محتواهای سایت خود رو شناسایی کنن (محتواهایی که بیشترین دفعات اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو دارن) و بررسی کنن که محتواهای سایت اونا بیشتر در کدوم شبکه های احتماعی اشتراک گذاری می شه. البته این وسیله امکان بررسی رقبا رو هم به کاربران میده و با به کار گیری اون کاربران می تونن سایت رقبای خود رو بررسی کنن و دریابند که کدوم محتواها در سایت رقبا بیشترین تعداد اشتراک گذاری رو به خود دادن.

Bitly

وسیله Bitly که بیشتر افراد اونو به عنوان یه کوتاه کننده لینک می شناسن کاربرده هایی هم در مورد بررسی و آزمایش وب سایتا داره. این وسیله ترافیک لینکا رو به صورت جدا از هم مورد بررسی قرار میده و هم اینکه ترافیک هر لینک رو با جزییات واسه کاربران مورد بررسی قرار میده مثلا اطلاعاتی درباره تعداد کلیکای شده در هر صفحه، ترافیک ارجاعی از دیگر صفحات یا شبکه های اجتماعی به این صفحه و در صد اونا از ترافیک کلی صفحه و هم اینکه ترافیک ارجاعی از این صفحه به دیگر صفحات، اندازه فعالیت کاربران تو یه صفحه در طول زمان و بسیاری اطلاعات این چنینی دیگه رو در اختیار صاحبان وب سایتا قرار میده.

Quill Engage

شاید واسه شما سخت باشه که آمارها و اطلاعات دریافتی از گوگل آنالتیکز رو تک به تک بررسی کنین و معنی همه اعداد و آمارهای موجود در صفحات رو فهمیده باشین، این موضوع واسه خیلی از کاربران گوگل آنالتیکز پیش میاد از این رو وسیله Quill Engage واسه ایجاد توضیحاتی ساده و به زبون انگلیسی سلیس درباره آمارهای ارائه شده توسط گوگل آنالتیکز به کاربران طراحی شده. پس اگه شمام از دیدن اعداد موجود در یافته های جستجوی گوگل آنالتیکز خسته و سر در گم میشین می تونین از این وسیله استفاده کنین تا از گزارشای ساده و رایگان اون بهره مند گردید.

رسانه های اجتماعی

Socioboard

وسیله Socioboard یه پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی واسه تجارتا و برندای مختلفه، که هدف از ایجاد اون کمک به تجارتای جور واجور واسه جذب حد اکثری مخاطب، پشتیبانی از مشتریان، بازاریابی و ایجاد تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعیه. شما می تونین با ایجاد یه حساب کاربری در این وسیله و کانکت کردن همه اکانتای تجاری مختلفی که در شبکه های اجتماعی جورواجور مثل فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … دارین همه اکانتای خود در شبکه های اجتماعی رو از راه یه داشبورد مرکزی کنترل کنین. ورژن رایگان این وسیله واسه شما امکان زمان بندی، CRM، مدیریت و بررسی آماری واسه ۵ حساب جور واجور در شبکه های اجتماعی جور واجور رو جفت و جور می کنه.

TweetReach

توییت ریچ به شما اجازه میده تا از اندازه دسترسی به مقالاتتان در پستای وبلاگ در توییتر اطلاع یابید. شما می تونین خیلی راحت فقط با قرار دادن URL مقاله خودتون در اون اطلاعات توییتر رو واسه اون مقاله مشخص دریافت کنین. اطلاعاتی مثل دسترسی به مقاله، برداشتا، تعداد توییتا و بازنشر توییتا در روزای گذشته، بیشترین مشارکت کنندگان و فهرست بالغ بر ۵۰ کاربری که مقاله رو به اشتراک گذاشته ان. البته ورژن رایگان این وسیله تنها اطلاعات مربوط به ۱۰۰ توییت رو بهتون میده اما اگه شما به دنبال اون باشین که اطلاعات بیشتری به دست بیارین و بررسی دقیق تری از اطلاعات در اختیار شما قرار داده شه باید حساب کاربری خود رو به یکی از حسابای غیر رایگان اون ارتقاع بدین.

Socialmention

سوشال منشن ابزاریه که امکان بررسی آماری کلید واژه ها، هشتگا و عبارات جستجو در شبکه های اجتماعی رو میده. شما با به کار گیری این وسیله می تونین یه کلمه، عبارت یا یه هشتگ رو در شبکه های اجتماعی و یا در کل اینترنت جستجو کنین و بررسی کنین که که افراد بیشتر در چه مواردی این عبارات رو جستجو می کنن. یکی از نکات مثبتی که در مورد این وسیله هست اون هستش که موقع جستجو و بررسیا وبلاگا، بوک مارکا، تصاویر و ویدیوها رو هم مورد آزمایش قرار میده. شما حتی می تونین بررسی کنین که افراد عبارت مورد توجه شما رو تو یه عبارت جستجوی مثبت استفاده کردن یا تو یه عبارت جستجوی منفی و هم اینکه حجم جستجو و اندازه تکرار جستجوی یه عبارت رو هم می تونین با به کار گیری این وسیله مورد آزمایش بذارین.

Simply Measured

Simply Measured ابزاریه که به صورت به طور کامل رایگان یه مجموعه گزارش از حسابای کاربری شما در شبکه های اجتماعی جور واجور بهتون میده. مثلا شما می تونین حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی جور واجور مثل توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و … رو با این وسیله لینک کنین و به صورت منظم گزارشاتی درباره بررسی ترافیک حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی جور واجور و اندازه ترافیک ارجاعی از اونا به سایت خود دریافت کنین.

فروش و بازاریابی عمومی

Hubspot

Hubspot یه پلت فرم نرم افزاری بازاریابی درون گرا هستش که بیشتر به کار گیری ابزارای اون واسه کاربران مجانیه. نرم افزار رایگان فروش این پلت فرم این امکان رو واسه شما جفت و جور کرده که قالبای ایمیل و محتواهای فروش تولید کنین و با Gmail ، Outlook و بسیاری برنامه های ایمیلی دیگه لینک می شه و شما می تونین بازاریابی ایمیلی رو به شکل حرفه ای با این وسیله مدیریت کنین.

Sniply

Sniply یه وسیله بسیار جالبه که به شما امکان میده تا به آسونی CTA (call to action) تولید کرده و اونو به محتوایی که به اشتراک می ذارین اضافه کنین. اگه صفحه ای که قصد به اشتراک گذاری اونو دارین از iframes پشتیبانی کنه می تونین خیلی راحت دکمه CTA مورد نظرتون رو تولید کرده و اونو در صفحه بذارین. اینطوری همه کاربرانی که به لینک شما مراجعه می کنن CTA شما رو ببینن.

SumoMe

SumoMe دارای یه مجموعه قوی از ابزارای بازاریابی از جمله بررسی محتوا، فرم تماس (contact form) سرویس به اشتراک گذاری تصاویر و … هستش. نسخه رایگان این وسیله به شما اجازه میده که به همه برنامه های SumoMe دسترسی داشته باشین و هم اینکه این امکان واسه مشترکین حرفه ای هست که با پرداخت ۲۰ دلار و بیشترین به امکاناتی مثل تست A/B و دیگه ویژگیای این وسیله دسترسی داشته باشن.

Ampervize

اگه دقیقا نمی دونین که کار بازاریابی دیجیتال رو از کجا باید شروع کنین، گزارشات Ampervize می تونه واسه شما بسیار راه گشا باشه. این وسیله با در نظر گرفتن پاسخاتون به سوالاتی بسیار ساده در مورد تجارتتان، یه گزارش تخصصی در مورد بخش کاری و فعالان موجود در میدون تجارتتان به شما ارائه می کنه که می تونه واسه شروع کار بازاریابی واسه شما بسیار به درد بخور باشه.

Cyfe

Cyfe یه بسته بسیار کامل واسه مدیریت ابزارای آنلاین تجارت شماس. در این وسیله می تونین ویجتای جور واجور سئو، ابزارای ایمیلی، رسانه های اجتماعی، ابزارای تبلیغاتی و … رو تو یه مکان اضافه کرده و با هم مدیریت کنین. نسخه رایگان این وسیله می تونه تا ۵ ویجت رو پشتیبانی کنه و واسه پیشرفت این وسیله به نسخه پیشرفته باید ماهیانه ۱۹ دلار پرداخت کنین تا بتونین ویجتای بیشتری رو در کنار هم داشته باشین.

بازاریابی ایمیلی

Boomerang

Boomerang یه اپلیکیشن رایگان واسه Gmail ، Outlook و اندرویده که تعداد زیادی وسیله واسه مدیریت ایمیل رو درون خود جای داده. این وسیله خیلی راحت با رابط صندوق ورودی ایمیل شما ترکیب می شه و می تونه ویژگیایی مثل برنامه زمان بندی ایمیل، snoozing و یادآوری فرستادن ایمیل رو به این رابط اضافه کنه.

MailChimp

اگه در بخش ایمیل مارکتینگ فعالیت کرده باشین شاید با این وسیله مواجه شدین. دلایل محبوبیت MailChimp خیلی زیاده. این وسیله واسه بیشتر از ۲۰۰۰ مخاطب و ۱۲۰۰۰ ایمیل در ماه به طور کامل مجانیه. این وسیله یه گزینه بسیار مناسب واسه تجارتای کوچیک و گروه هاس تا خیلی راحت بتونن به خبرنامها و قالبا دسترسی داشته باشن. با به کار گیری این وسیله به آسونی می تونین بازاریابی ایمیلی خود رو بهبود داده و نسبت به دیگر رقبا پیشرفت زیادی در این مورد داشته باشین.

Klaviyo

Klaviyo یه نرم افزار بازاریابی ایمیلیه که به شما کمک می کنه ایمیلای هدف دار و شخصی سازی شده بفرستین. این وسیله واسه ۲۵۰ مخاطب و ارسال ۵۰۰ ایمیل مجانیه. حساب رایگان این وسیله شامل ابزارای تست A/B ، ترکیب (integrations)، و بسیاری امکانات دیگه س.

Structured Data Markup Helper

Schema.org یکی از شکلای جور واجور structured data markupه که شما می تونین در Gmail به ایمیلا اضافه کنین تا بتونین از ویژگیای با ارزشی از بازاریابی تعاملی (interactive marketing) دسترسی پیدا کنین. از جمله این ویژگیا میشه به auto-adding to Google Calendar ، one-click reviews و ترکیب با جستجوها اشاره کرد.

Structured Data Markup Helper

Structured Data Markup Helper ابزاری مربوط به گوگله که همه فعالیتای پیچیده مربوط به کدینگ رو واسه شما انجام میده، تموم کاری که نیازه شما انجام بدین اینه که بخش مورد نظرتون در ایمیل رو هایلایت کنین و واسه نشونه گذاری اون از منوی باز شونده استفاده کنین.

Hiver

Hiver یه سرویس همکاری ایمیلیه که کمک می کنه تا یه تیم بتونن به شکل اشتراکی یه حساب کاربری رو به شکل به طور کامل بهینه مدیریت کنن. پیگیری وظایف، دسترسی به صندوقای پستی مشترک، نوشتن یادداشتا، ارسال و اشتراک گذاری ایمیل به همه اعضای تیم از جمله ویژگیای این وسیله به درد بخوره. نسخه رایگان این وسیله دسترسی ۳ کاربر به حساب مشترک رو جفت و جور می کنه و واسه کار با یه تیم بزرگ تر میشه با پرداخت ۶ دلار در ماه، از نسخه پیشرفته این وسیله استفاده کرد.

SendPluse

SendPluse یه پلتفرم پیام رسانی کامل و هوشمند واسه فرستادن ایمیل، اس ام اس و اطلاع رسانی در وب و هم اینکه مهم تر از همه دارای سرویس ایمیل پیشرفته س. شاید واسه شما باحال باشه که بدونین نسخه رایگان این وسیله واسه شما امکان فرستادن ۱۵۰۰۰ ایمیل در ماه واسه ۲۵۰۰ کاربر ثابت رو جفت و جور می کنه و هم اینکه امکاناتی فوق پیشرفته از جمله امکانات بررسیای آماری، اتوریسپاندرها، تستای A/B و شخصی سازی رو بهتون میده. علاوه بر موارد نام برده وسیله فوق دارای یه طراح قالب پیشرفته س که به کار گیری اونم واسه همه کاربران مجانیه.

ایجاد محتوا

Apester

یکی دیگه از وسایل بسیار جالبی که میشه از اون واسه ایجاد محتوای اینتراکتیو (تعاملی) مثل ایجاد کوییزا واسه شما به درد بخور باشه وسیله Apesterه، که به کار گیری اون می تونه موجب شه که شما در روند بازاریابی محتوا گامی مثبت در جهت ایجاد محتواهای خلاقانه تر و سرگرم کننده تر وردارین. شاید واسه شما باحال باشه که بدونین وب سایتای بسیار مشهور و موفقی مثل ClickZ و Search engine watch هم از این وسیله ها واسه ایجاد محتواهای اینتراکتیو خود استفاده می کنن.

Piktochart

Piktochart یکی از مشهورترین وسیله ها واسه ایجاد اینفوگرافیک هاس که به کار گیری اون بسیار ساده س! و می تونه در چند ساعت به کار گیری اونو خیلی راحت آموخت. این وسیله می تونه علاوه بر ایجاد اینفوگرافیکا واسه ایجاد بقیه شکلای جور واجور محتواهای دیداری مثل پوسترا و پرزنتیشنا هم مورد استفاده قرار بگیره. این وسیله دارای یه رابط کاربری درگ ان دراپه که موجب می شه علاوه بر ساده بودن کار با اون یافته های حاصل از اون بسیار شیک و حرفه ای به نظر برسن.

Canva

Canva یکی دیگه از وسایل ایجاد محتواهای دیداری وسیله کانواه که به کار گیری اون سریع و آسون بوده و امکان ایجاد طرحای متنوعی رو واسه کاربران جفت و جور می کنه. شرکت تولید کننده کانوا یه شعار واسه این وسیله ارائه کرده که این شعار واسه این وسیله بسیار مناسب و شایسته س :

“این نرم افزار طراحی گرافیکی بسیار ساده س! اما باوجود اینکه خیلی ساده س! نتایجی واسه به شما ارائه انجام میده که شما رو حیرت زده می کنه.”

این وسیله علاوه بر قالبای طراحی محتواهای چشمی واسه وب سایتا، دارای قالبایی واسه ایجاد محتواهای چشمی واسه شبکه های اجتماعیه. جالبه بدونین که این وسیله توانایی ایجاد همه شکلای جور واجور محتواهای چشمی مثل بنرا، بیزینس کارتا، پرزنتیشنا و محتواهای گرافیکی وبلاگا و شبکه های اجتماعی رو داراه.

Listly

وسیله Listly یا List.ly یه وسیله رایگان دیگه واسه ایجاد لیستای هوشمند در محتوای یه وب سایته. شاید سوال کنین لیست هوشمند چیه و چه کاربردی داره؟ لیست هوشمند لیستی از مطالب مختلفه که امکان رای دهی در اون واسه کاربران هست و کاربران می تونن با رای داده به هر کدوم از آیتمای موجود در لیست رای بدن و آیتمایی که رای بیشتری جذب کنن به بالای لیست جهت داده می شن. آیتمای لیست شما می تونن عبارات متنی، تصاویر، ویدیوها و یا هر چیز دیگری باشن. با به کار گیری این وسیله شما می تونین لیستایی در محتوای سایت خود ایجاد کنین که کم کم با در نظر گرفتن نظرات کاربران آیتمای محبوب تر اونا به بالا جهت داده شن تا کاربران بعدی که اون مطلب رو میبینن آیتمای پر طرفدار تر رو پیش دیگه آیتما ببینن.

ویدیو

Instagram Video

شبکه های اجتماعی و پلفرمای مختلفی هست که امکان انتشار ویدیوها رو به کاربران میده اما بیشتر کارشناسان در مورد بازاریابی دیجیتال می گن که یکی از بهترین پلتفرما واسه انتشار ویدیو و جذب کاربران و همچنینی برند سازی، اینستاگرامه. وسیله Instagram video ، به شما این امکان رو میده که ویدیوهای حرفه ای با مدت زمان کمتر از ۶۰ ثانیه واسه اینستاگرام تولید کنین و امکانات زیادی مثل امکان فیتلر گذاری و تغییر رنگ و کیفیت ویدیوها و امکان ایجاد یه ویدیو با به کار گیری تصاویر زیاد رو بهتون میده.

Wisita

Wisita یه پلتفرم مخصوص ویدیو یا ویدیو هاستینگه که کاربران می تونن در اون ویدیوهای مختلفی رو آپلود کنن و این وسیله آنالیزای دقیقی از این ویدیوها در اختبار کاربران قرار میده. مثلا اگه شما یه ویدیو در این پلتفرم آپلود کنین می تونین ارزیابیای آماری مختلفی مثل بررسی جزیی مشاهده کنندگان، گراف اندازه تعامل کاربران با ویدیو و نقشه هایی که به شما نشون میده چیجوری کاربران به ویدیوهاتون جذب شدن، از این پلتفرم دریافت کنین.

Powtoon

Powtoon ابزاری رایگان واسه ایجاد ویدیوهای انیمیشنی یا تصاویر متحرکه که میشه با به کار گیری اون ویدیوهای تبلیغاتی واسه بازاریابی درست کرد. این وسیله علاوه بر ایجاد تصاویر متحرک امکان ایجاد اینفوگرافیکای انیمیشنی و پرزنتیشنا و بسیاری دیگه از شکلای جور واجور محتواهای دیداری متحرک رو واسه شما جفت و جور می کنه. حساب رایگان این وسیله اجازه ایجاد ویدیوهای در آخر ۵ دقیقه ای رو به کاربران میده که در اونا یه واترمارک هم هست. البته حساب پولی این وسیله می تونه به شما امکان ایجاد ویدیوهای طولانی تر و بسیاری امکانات دیگه رو بده.

ابزارهایی که در این مقاله به اونا گفته شد فقط تعداد محدودی از وسایل زیادیه که واسه بازاریابی دیجیتال هست، و شاید صدها وسیله بازاریابی دیجیتال جور واجور موجود باشه که شما بتونین با به کار گیری اونا کیفیت بازاریابی دیجیتال خود رو زیاد کنین. درسته که سئو روز یه وسیله حساب نمیشه ولی یکی از بهترین وسیله ها واسه شما سئو روزه ما تلاش کردیم در این مقاله واسه هر نوع بازاریابی دیجیتال چندین وسیله رو نام ببریم که به کار گیری بعضی از اونا مثل گوگل آنالتیکز و کنسول جستجوی گوگل واسه همه وب سایتا لازمه، اما به کار گیری خیلی از اونا دلخواهه و شما می تونین وسایل قوی تری که در هر زمینه بازاریابی هست پیدا کنین و اونا رو واسه کار خود استفاده کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *